Badania analizowane ostatnio przez amerykańskich profesorów Oberholzer-Geea and Strumpfa potwierdzają, że nielegalna wymiana plików w internecie negatywnie wpływa na sprzedaż muzyki i filmów. Badania dowodzą, że w przypadku filmów ograniczenie sprzedaży może sięgać 3,5% (Rob and Waldfogel, 2007) a w przypadku muzyki – nawet 30% (Zentner,2006).
Badania analizowane ostatnio przez amerykańskich profesorów Oberholzer-Geea and Strumpfa potwierdzają, że nielegalna wymiana plików w internecie negatywnie wpływa na sprzedaż muzyki i filmów. Badania dowodzą, że w przypadku filmów ograniczenie sprzedaży może sięgać 3,5% (Rob and Waldfogel, 2007) a w przypadku muzyki – nawet 30% (Zentner,2006).
Ponadto porównanie danych statystycznych z amerykańskiego urzędu pracy dotyczących liczby osób zatrudnionych w kategorii „ artystów i grup muzycznych” z ilością sprzedanych nagrań wskazuje na wyraźną korelację. (patrz: wykres poniżej). Wykres potwierdza, że sprzedaż muzyki jest istotnym czynnikiem motywującym do tworzenia muzyki, a spadek sprzedaży oznacza mniejszą liczbę ludzi, którzy żyją z muzyki.
/źródło: RIAA/