Stowarzyszenie Kreatywna Polska, zrzeszające polskie środowiska kreatywne i innowacyjne – twórców, artystów, naukowców, wydawców, producentów i przedsiębiorców – wystosowało list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego, w którym apeluje o poparcie dla Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym.
W dzisiejszym głosowaniu (12 września) europosłowie poparli m.in. art. 11 oraz art. 13 Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, które odbierają przywileje wielkim koncernom i dają prawo kulturze! To bardzo ważny dla środowisk twórczych głos Parlamentu Europejskiego.
Europejscy producenci, artyści wykonawcy, niezależni wydawcy fonograficzni oraz managerowie muzyczni zrzeszeni w czterech organizacjach: IFPI, IAO, IMPALA i EMMA, zaapelowali do Europarlamentarzystów o przyjęcie rozwiązań, które pomogą zlikwidować „value gap”, czyli problem nieuznawania właściwej wartości muzyki i innych treści kreatywnych w internecie.
12 września Parlament Europejski będzie głosował nad projektem Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Dlaczego ta dyrektywa jest tak ważna dla twórców, internautów, koncernów technologicznych i przyszłości kultury? I co warto o niej wiedzieć? Oto podsumowanie najważniejszych faktów.
Możliwość uregulowania kwestii praw autorskich w Internecie poruszyła i zjednoczyła środowiska twórcze zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Ponad 2 tysiące wykonawców, 20 tysięcy twórców i 57 europejskich instytucji, reprezentujących branże kreatywne zaapelowało do europosłów o poparcie zapisów Dyrektywy w sprawie praw autorskich, które wprowadzą uczciwe warunki korzystania z treści kreatywnych w największych serwisach online.
Polscy artyści i twórcy apelują do polskich europarlamentarzystów o prawo dla kultury i poparcie zapisów Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, które wprowadzą uczciwe warunki korzystania z treści kreatywnych w największych serwisach dystrybuujących te treści.
Stowarzyszenie Kreatywna Polska opublikowało apel polskich twórców o poparcie dla prac nad Dyrektywą w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym.
„Daj prawo kulturze” – pod takim hasłem wystartowała akcja polskich artystów i twórców, którzy apelują do europosłów o poparcie Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Na stronie dajprawokulturze.pl opublikowane zostały filmy z udziałem artystów, a także list z apelem do europosłów o ochronę polskiej kultury.
W czwartkowym głosowaniu za odrzuceniem mandatu dla projektu Dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym opowiedziało się 318 europosłów, przeciwko było 278, a 31 wstrzymało się od głosu. Odrzucenie stanowiska komisji oznacza, że sprawa będzie ponownie dyskutowana na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego we wrześniu br.
W środę (20.06.2018 r.) Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego (JURI) przyjęła stanowisko w sprawie Dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Sektory kreatywne, w tym Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), przygotowały apel wzywający członków Parlamentu Europejskiego do podtrzymania mandatu przyjętego przez komisję JURI w sprawie reformy prawa autorskiego. Jak dotąd apel zyskał poparcie 57 sygnatariuszy.
Dziś (20.06.2018) Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego (JURI) przyjęła stanowisko w sprawie dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Celem nowych regulacji jest dostosowanie przepisów do dzisiejszej rzeczywistości online, m.in. poprzez zobowiązanie właścicieli największych platform internetowych do zachowania większej dbałości o legalność treści publikowanych przez użytkowników (art. 13 projektu dyrektywy).
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) wraz z 26 organizacjami reprezentująca interesy europejskich twórców branży kreatywnej, wystosowała list do przedstawicieli 28 państw członkowskich Unii Europejskiej w sprawie projektu dyrektywy dotyczącej praw autorski oraz problemu value gap.
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) wraz z przedstawicielami organizacji reprezentującymi branżę kreatywną zaapelowała do Rady Europejskiej o rozwiązanie problemu Value Gap.